Monday, September 19, 2016

Cendol Jam Besar (Clock Tower), Melaka

Bagi sesiapa yang kaki jalan mesti dah tahu Cendol Jam Besar Melaka kan. So aku nak kongsikan sikit pada sesiapa yang masih tak tahu kewujudan Cendol Jam Besar Melaka ni.

Lokasi Cendol Jam Besar berhadapan bangunan merah (Stadthuys) dimana ia pernah menjadi Town Hall bagi orang Dutch. Kalau korang nak tahu nama menara jam tu adalah Tan Beng Swee. Nak tahu lebih lanjut korang boleh google ye. Kalau aku nak jawab sendiri memang failed Sejarah. Hehehe


Ni lah pandangan Menara Jam & Juga Museum Stadthuys

Bersebelahan Stadthuys korang akan nampak dimana adanya Christ Church. Aku cuma nak share apa yang aku tahu supaya korang akan mudah jumpa bila nak ke gerai cendol ni.

Ni gambaran Christ Church

Memandangkan aku ni memang bekerja di Banda Hilir so aku dah terbiasa past by gerai ni. So aku tak dapat share list menu berserta harga. Tapi korang jangan risau harga masih mampu makan & minum cendol dengan hati yang tenang.

Cendol Durian + Pulut: RM4

Ohhh ye bagi korang yang tertanya aku memang order durian pada memang musim durian. Kalau tak silap aku even though bukan musim tapi dorang still ada menu ni. Kalau tak mana mungkin dorang printed menu dia ada durian kan. Hehehe

Sebelum aku terlupa, selain gambaran yang aku share tadi tu satu lagi pedoman untuk ke gerai ni adalah bersebelahan Sungai Melaka di mana terletaknya bersebelahan Hard Rock Cafe.

Aku harap korang dapat lah gambaran gerai ni. Semoga membantu korang semua :)



Share:

0 comments:

Post a Comment