Sunday, August 28, 2016

D'Retro Cafe Muara Sungai Melaka!!!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!!!!

Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!



Haaa nak dijadikan cerita tempoh hari lepas makan satay, kesayangan adalah mention nak makan bubur. Ni bukan bubur sebarang bubur tapi ini bubur turbo power punya!!!!

Aku tak tahu lah korang ni tahu ke tak kewujudan kedai bubur ni. First experience aku diperkenalkan oleh kesayangan aku. Kebetulan masa pregnant kan so dia punya mengidam lain macam. Nak tak nak aku pon cari lah kedai dia dengan gigih sungguh pon kesayangan pernah pergi tapi tak tahu macam mana nak pergi sendiri. Ahhhhhh sudah!!!!

Akhirnya macam biasa guna Waze lah kan. Tupppp sampai sudah kedai dia. Nama kedai dia D'Retro Cafe. So korang agak agak dengan nama yang ala ala retro mesti korang dapat imagine apa konsep dia. Memang retro habis lah kiranya.


Ni lah gambaran kedai dia. Amcam cool tak?
(Gambar ni ekhsan dari kesayangan... Hehehehe)



Yang ni dikira once of their deco. Nice fridge magnet. Rasa nak beli satu je!!!!

Ohhh ye untuk pengetahuan korang walaupun kedai ni berkonsepkan retro tapi jangan lah korang imagine yang orang dia pon retro habis. HAHAHA. Yang penting service memang terbaik. Ada je menu baru diperkenalkan. Memang ohsemmm lah!!

Okayyy dah cukup cerita pasal kedai ni. Ni nak sembang pasal makanan pulak. Menu utama of coz lah bubur tapi ada beberapa menu yang up to date. Ala ala hipster lah menu dia. Aku tak sempat snap gambar menu so tak dapat nak describe menu apa yang ada. Yang aku perasan the latest menu yang dorang ada "Cekodok Cheese Bakawwww". Sebab apa nama tu maybe sebab dia bakaw live punya depan customers.

Kalau korang nak tahu lebih lanjut menu baru yang aku maksudkan boleh tengok sendiri dekat FB page dorang yee.

Ni haaaa aku nak tunjuk sikit bubur turbo yang aku order


-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-



Yang ni aku order Bubur Turbo Power Ayam & Daging.

Kalau korang sendiri tengok bubur ni dari segi visual tak berapa mantap tapi dari segi rasa insyaAllah korang akan berpuas hati nanti. Kalau tak caya korang boleh cuba try sendiri!!!!


-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Alhamdulillah semua kasi licin!!!!


Haaaa bukan nak sembang lah memang habis punya. Bukan sebab lapar tapi memang sedap!!! HAHAHA dah macam promoter dah aku ini. 

So lepas ni korang memana yang nak datang Melaka tu jangan lah asyik cari Baba Nyonya Cuisine / Asam Pedas. Aku rasa korang tahu tu je lah kan? Harap info ni dapat lah korang cuba lain dari yang lain bila korang visit Melaka okay!

Hmmm aku rasa cukuplah setakat ini saja entry aku. InsyaAllah aku akan buat entry yang baru untuk masa akan datang.

Semoga korang terus tunggu entry aku yang akan datang yee. HAHAHAHA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....



Share:

0 comments:

Post a Comment